۲۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۳۸

آنجلا مرکل:

بحران یورو هنوز حل نشده است/ لزوم راهکار سیاسی برای غلبه بر بحران مصر

بحران یورو هنوز حل نشده است/ لزوم راهکار سیاسی برای غلبه بر بحران مصر

صدراعظم آلمان با اشاره به اینکه بحران یورو هنوز تمام نشده و اروپا دوران سختی را می گذراند، بر لزوم حل سیاسی بحران مصر با مشارکت همه احزاب تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در گفتگو با روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"،  تشکیل یک ائتلاف دولتی جدید بزرگ بعد از انتخابات پارلمانی 22 سپتامبر آینده در کشورش را بعید ندانسته و اظهار داشت: بدون شک برای مردم آلمان بهتر است، زمانی که ما ائتلاف لیبرال مسیحی را بتوانیم بار دیگر تشکیل دهیم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تمام گمانه زنی ها در این باره را رد کرد که وی بعد از انتخاب مجدد به عنوان صدر اعظمی، به مسئولیت خود پیش از موعد مقرر پایان دهد.

صدراعظم آلمان افزود من در این راستا کار می کنم که بتوانم بار دیگر به سمت صدر اعظمی آلمان و ائتلاف لیبرال مسیحی ادامه دهم.

مرکل با ابراز رضایت از میزان حقوق صدر اعظمی خود اظهار داشت کسی که می خواهد پول زیادی به دست آورد، نمی تواند در دنیای سیاست انتظار آن را داشته باشد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه بحران یورو هنوز تمام نشده است، خاطر نشان کرد که اروپا بدون شک دوران سختی را سپری می کند، اما در پایان راه، این اتحادیه قدرتمند تر از دوران قبل از بحران خواهد بود.

صدر اعظم آلمان همچنین به نقش رهبری کشورش در بحران یورو اشاره کرده و اظهار داشت: امروز آلمان می تواند دوباره به لنگر پایداری و موتور رشد اقتصادی اروپا تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به مسئله افشای جاسوسی اطلاعاتی آمریکا پرداخته و اظهار داشت: آزادی و امنیت همواره در رویارویی آشکاری با هم قرار دارند. هر گونه مداخله در آزادی برای امنیت، باید بر اساس قوانین و اصول خاص باشد و ما در آلمان از این اصول دفاع می کنیم.

صدر اعظم آلمان همچنین برای جلوگیری از جاسوسی اطلاعاتی خارجی از شهروندان اروپایی گفت: ما اروپاییها باید مشترکا در این زمینه کار کنیم که بر وابستگی خود به آمریکا و چین غلبه کرده و خودمان تکنولوژیهای پیشرفته اینترنتی را ارائه دهیم.

مرکل در ادامه به تحولات و درگیریهای اخیر در کشورهای عربی پرداخته و اظهار داشت که تنها به صورت محدود می توان از خارج به کشورهای مصر و دیگر کشورهای عربی که در آنها انقلاب رخ داده است کمک کرد.

وی با اشاره به کمکهایی که اتحادیه اروپا از اوایل انقلابهای عربی داشته است در عین حال گفت: ما می توانیم به کشورهای عربی منطقه کمک کنیم، اما راه درست را این جوامع می توانند فقط خودشان به تنهایی پیدا کنند.

صدر اعظم آلمان همچنین درباره خشونتها و تحولات اخیر مصر ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: خشونت به هیچ عنوان نباید ابزاری برای راه حل مسائل باشد. جامعه مصری امروز از نظر سیاسی عمیقا دچار شکاف شده است.

وی افزود اعتقاد ما بر این است که مصر تنها زمانی می تواند بر بحران غلبه کند که راه ورودی به یک روند سیاسی صلح آمیز پیدا شود که هیچ حزب سیاسی در این راهکار کنار گذاشته نشود. 

کد خبر 2117131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha